Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Sulęcinie zobowiązuje się zapewnić
dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019
r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony
internetowej Portal Mieszkańca e-Sesja.
Nazwa strony www: Portal Mieszkańca e-Sesja
Adres strony www: http://sulecin.esesja.pl
Data publikacji strony internetowej: 2018-10-01.
Data aktualizacji strony internetowej: 2020-09-23
Deklarowany status zgodności:
strona
internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych,
z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych
poniżej.
Niespełnione wymagania:
część plików zamieszczonych na stronie, które są w formacie PDF nie jest dostępnych cyfrowo,
ponieważ są to dokumenty skanowane lub nie podlegają w/w ustawie.
Powody braku spełnienia wymagań:
trwa proces dostosowania dokumentów w celu uzyskania zgodności w ustawą lub
przygotowywane są treści alternatywne.
Wyłączenia:
multimedia nadawane na żywo
multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 23.09.2020r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny
przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w
dniu 23.09.2020r.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W przypadku problemów z dostępnością strony
internetowej prosimy o kontakt mailowy umig@sulecin.pl lub telefoniczny 95 755 3601. Tą samą drogą
można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać
skargi na brak zapewnienia dostępności.
Adres Urzędu Miejskiego w Sulęcinie: ul. Lipowa 18,
69-200 Sulęcin.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia
dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także
zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na
przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości
filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno
zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową
chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania
informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić
dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny
powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od
dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe,
podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy
realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy
niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności
cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny
sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi
realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu
do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia
dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Po
wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika
Praw Obywatelskich ( link do strony internetowej Rzecznika Praw
Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl ).
Postępowanie odwoławcze:
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji
żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do
informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia
dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Do skarg
rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej
strony internetowej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca
1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Dane kontaktowe właściwego organu odpowiedzialnego za
postępowanie odwoławcze:
Gmina Sulęcin, ul. Lipowa 18, 69-200 Sulęcin
e-mail: umig@sulecin.pl
telefon: 95 755 3601
Skróty klawiaturowe:
Strona internetowa nie zawiera wbudowanych,
dedykowanych skrótów klawiszowych. Na stronie internetowej można używać standardowych
skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Dostępność architektoniczna
Budynek: Urząd Miejski w Sulęcinie, ul. Lipowa 18.
Parking ogólnodostępny znajduje wokół budynku Urzędu
Miejskiego. Na parkingu wyznaczone zostało jedno miejsce parkingowe dla osób
niepełnosprawnych.
Budynek Urzędu Miejskiego jest dwukondygnacyjny.
Do budynku prowadzą 4 wejścia zlokalizowane na
parterze budynku.
Wejście główne oraz 2 wejścia po drugiej stronie
budynku są ograniczone schodami bez podjazdów dla wózków inwalidzkich.
Z boku budynku znajduje się wejście bez schodów z
pochylnią dostosowaną dla wjazdu do budynku Urzędu Miejskiego osobom na wózkach
inwalidzkich.
Wejścia do budynku nie są zabezpieczone bramkami ani
punktami kontroli.
Brak jest w budynku windy oraz podestów.
Brak jest pętli
indukcyjnej.
W korytarzu wejścia głównego, po prawej stronie od
wejścia umieszczona jest tablica informacyjna.
W budynku oznaczone są drogi ewakuacyjne.
Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo
Budynek Urzędu Miejskiego w Sulęcinie jest obiektem
wpisanym do Gminnej Ewidencji Zabytków i posiada częściowe bariery
architektoniczne utrudniające poruszanie się po całym budynku osobom
niepełnosprawnym.
Korytarz na parterze budynku jest w większości
przystosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Brak jest możliwości dostania się wózkiem inwalidzkim
z parteru budynku na jego piętro.
Brak jest toalety dla osób niepełnosprawnych.
Przed głównym wejściem do budynku jak i wejściem
z tyłu budynku znajduje się dzwonek w celu przywołania pracownika Urzędu
Miejskiego, który udzieli wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej.
Informacja dla osób słabosłyszących lub niesłyszących
W budynku brak jest wykwalifikowanej obsługi osób
głuchych, głuchoniemych oraz głuchoniewidomych.
Nad wejściami jak i w budynku nie ma głośników systemu
naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Osoby zainteresowane chcące skorzystać z pomocy
tłumacza języka migowego zgłaszają chęć skorzystania z takiej pomocy ze
wskazaniem komunikowania się, na co najmniej trzy dni robocze przed planowanym
zdarzenia. Zgłoszenia można dokonać osobiście, pisemnie, telefonicznie i e-mailowo
oraz powinno ono zawierać krótki opis sprawy, której spotkanie będzie
dotyczyło.
Możliwy jest kontakt bezpośredni przez osobę wybraną –
tj. osobę, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w
celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w
załatwieniu spraw w organach administracji publicznej.
Osoby posługujące się językiem migowym chcące umówić
się na spotkanie z pracownikiem urzędu, proszone są o przesłanie
swojego zgłoszenia na adres poczty elektronicznej: umig@sulecin.pl numer telefonu: 95 755 36 01 lub na numer
faksu: 95 755 21 22.
Informacja dla osób niedowidzących lub niewidomych
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani
oznaczeń kontrastowych lub
w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Prawo wstępu z psem asystującym
Istnieje możliwość wejścia jak i zaprowadzenia osoby
niewidomej do konkretnego wydziału lub biura (również z psem asystującym lub
przewodnikiem) – pomocą służą w tym zakresie pracownicy Urzędu Miejskiego.
Na prośbę osoby niedowidzącej istnieje możliwość
udostępniania decyzji i komunikatów w druku powiększonym.
Informacje ogólne:
W celu wcześniejszego przygotowania wizyty osób
niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Sulęcinie uprzejmie prosimy
o skontaktowanie się z pracownikiem tut. urzędu pod numerem
telefonu 95 755 36 01, numerem faksu: 95 755 21 22 lub za pomocą
korespondencji przesłanej na adres Gminy Sulęcin, ul. Lipowa 18 bądź za
pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: umig@sulecin.pl.
Uwaga: Istnieje
możliwość umówienia spotkania z interesantem (osobą niepełnosprawną) na
parterze budynku Urzędu Miejskiego celem załatwienia sprawy i obsługi w dogodny
dla niego sposób.