zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę deklaracja dostępności uproszczona wersja
Rada Miejska w Sulęcinie

Rada Miejska w Sulęcinie Transmisje z obrad Rady

Sesja Rady 13 w dniu poniedziałek, 31 marca 2025

Czas publikacji: 18 dni 6 godzin temu
Długość nagrania: 00:44:47
Liczba odtworzeń: 67
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie XIII Sesji Rady Miejskiej w Sulęcinie - 31 marca 2025

Otwarcie Sesji

Sesję otworzył Przewodniczący, witając Radnych, Burmistrza Dariusza Ejcharta oraz innych gości. Stwierdzono kworum, w którym uczestniczyło 14 Radnych.

Rozszerzenie porządku obrad

Punkty porządku obrad zostały poszerzone o:

  • Informację na temat zabezpieczenia środków finansowych na pokrycie wypłat oraz dodatków wynikających z zapisów karty nauczyciela dla nauczycieli w roku 2025 (wniosek Radnego Marka Lipskiego),
  • Skargę na Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2 (wniosek Radnego Pawła Sobczaka).

Sprawozdania

Punkt 2: Sprawozdanie z realizacji zadań w zakresie wspierania rodziny za rok 2024

Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawił sprawozdanie. Nie było pytań.

Punkt 3: Sprawozdanie z działalności Przewodniczącego Rady

Przewodniczący przedstawił sprawozdanie. Radny Marek Lipski zadał pytanie dotyczące interpelacji, na co Przewodniczący odpowiedział, że została ona przekazana Burmistrzowi.

Punkt 4: Sprawozdanie z działalności Burmistrza

Burmistrz Dariusz Ejchart przedstawił sprawozdanie, na które Radna Agnieszka Lipska zadała pytanie dotyczące kosztów pobytu w Klubie Senior Plus. Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej wyjaśnił, że zmiany będą obowiązywały od 1 kwietnia.

Podjęcie uchwał

Punkt 5: Zmiana Uchwały Budżetowej na rok 2025

Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów, Marek Lipski, przedstawił pozytywną opinię Komisji. Uchwała została podjęta jednogłośnie (14 głosów za).

Punkt 6: Zmiana Uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2025-2036

Również pozytywna opinia Komisji. Uchwała została podjęta jednogłośnie (14 głosów za).

Punkt 7: Zgoda na odstąpienie od obowiązku przetargowego w sprawie dzierżaw nieruchomości

Przewodniczący Komisji Infrastruktury przedstawił pozytywną opinię. Uchwała została podjęta jednogłośnie (14 głosów za).

Punkt 8: Zgoda na odstąpienie od przetargu w sprawie dzierżaw nieruchomości

Również pozytywna opinia Komisji. Uchwała została podjęta jednogłośnie (14 głosów za).

Punkt 9: Stwierdzenie wygaśnięcia mandatu Radnego

Pozytywne opinie z Komisji. Uchwała została podjęta (12 głosów za, 2 wstrzymujące się).

Punkt 10: Informacja o zabezpieczeniu środków na wypłaty dla nauczycieli

Burmistrz przedstawiła informacje dotyczące budżetu na oświatę. Radny Marek Lipski zadał pytania dotyczące ewentualnych oszczędności w szkołach.

Punkt 11: Skarga na Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2

Przewodniczący Komisji Skarg przedstawił projekt uchwały, w której skarga została uznana za niezasadną. Radni Wojciech Lewandowski, Marek Lipski oraz jeszcze jeden Radny wyłączyli się z głosowania. Uchwała została podjęta (10 głosów za, 1 przeciw, 3 wstrzymujące się).

Wnioski dotyczące organizacji pracy Rady

Przewodniczący przypomniał o złożeniu oświadczeń majątkowych do 13 kwietnia. Pani Radna Agnieszka Lipska przedstawiła informacje z wizytacji w Sulęcińskim Ośrodku Sportu i Rekreacji, a Pan Radny Eliasz Kowalew zwrócił uwagę na sytuację w Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej.

Zamknięcie Sesji

Przewodniczący podziękował wszystkim uczestnikom i zamknął Sesję.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

361 dni 6 godzin temu 645
389 dni 6 godzin temu 585
417 dni 6 godzin temu 634
444 dni 14 godzin temu 782
477 dni 7 godzin temu 623
486 dni 13 godzin temu 661
492 dni 7 godzin temu 676
507 dni 14 godzin temu 709